Translate

Zoeken in deze blog

zondag 23 februari 2020

Eerste vakantie met onze tweeling van 3 maanden en onze peuter van 2 is een feit!

In de kerstvakantie zijn we voor het eerst met onze 3 maanden oude tweeling en onze peuter van 2 op vakantie geweest en het was echt héérlijk! We dachten eerst dat een vakantie met drie kleine kinderen niet ging lukken. Alleen toen de tweeling in september was geboren kreeg ik al snel zin om naar een eiland op vakantie te gaan. We zijn toen internet gaan afspeuren naar een betaalbare appartement. Via Airbnb vonden we op Terschelling een hele leuke woning op Formerum. We hebben toen besloten om het toch te gaan proberen.

Vakantiestress

Wat ik heel fijn vind is dat wij een vakantie kunnen boeken en altijd pas een paar dagen voor vertrek lichte stress krijgen. We kunnen dan toch niet meer terug;) De dagen voordat we naar Terschelling gingen waren we niet fit en toen vond ik wel even spannend om met 2 kleintjes naar een eiland te gaan. We waren immers al eerder met hun op de eerste hulp geweest. Gelukkig kon ik het ook wel weer relativeren. Op Terschelling wonen ook genoeg kinderen en huisartsen gelukkig!

Inpakken

Het inpakken van de bagage voor 5 personen vond ik wel een uitdaging. Het was de eerste keer dat we als gezin weggingen. Gelukkig kwam mijn moeder helpen de dag voordat we op vakantie weggingen. Hierdoor had ik veel tijd had om de tassen in te pakken. We mochten de auto van mijn schoonouders lenen waardoor we ook de kinderwagen konden meenemen naar Terschelling. De kinderwagen past namelijk niet in onze eigen auto. Als ik er tijd voor vind zal ik nog een blog schrijven over wat we allemaal meenamen naar Terschelling. Zoals je op onderstaande foto ziet was het zelfs met een grotere auto nog wel even puzzelen om alles mee te krijgen. Vooral de tweelingkinderwagen neemt veel ruimte in.

Relaxte vakantie

Achteraf gezien was het de meest relaxte vakantie sinds ik moeder ben. Vooral sinds de tweeling is geboren zijn we thuis altijd bezig: flessen maken, opruimen, eten koken. Je kent het wel. Op vakantie hoefden we ons niet druk te maken over het huishouden. Het enige waar we rekening mee moesten houden was het voedingsschema van de jongens en het middagslaapje van onze dochter. Hieronder wat we hebben gedaan tijdens onze vakantie op Terschelling.

Dag 1: Met de boot naar Terschelling

We vertrokken op vrijdag voor kerst naar Terschelling. We hadden de boot van 15:00 uur geboekt. Rond 13:45 uur waren we al in Harlingen zodat we de jongens in de auto hun fles konden geven. Tijdens het wachten op de boot vonden we het allemaal wel spannend worden. Wat als de jongens de hele reis zouden huilen? En ook onze peuter vond varen opeens wel een beetje eng. Het is natuurlijk ook wel een beetje gek om met de auto de boot in te rijden.

Per toeval kwamen we in de kids corner terecht. Wat een uitvinding! Een leuke speelruimte met andere kinderen die soms ook huilen;) De jongens sliepen heerlijk in de Maxi-Cosi en onze peuter was gezellig aan het kleuren met een ander meisje. Ze durfde zelfs nog even naar buiten

Om 17 uur kwamen we aan op Terschelling. Onze auto stond voor op de boot dus we konden als eerste wegrijden en we waren dan al op tijd bij het huisje. Echt een super woning met alles wat je nodig hebt. Ook hadden ze kerstversiering neergezet. Dit vond onze peuter helemaal super.

's Avonds aten we makkelijk. We hadden een zak soep meegenomen en mijn vriend maakte een omelet met restjes groenten die we thuis nog in de koelkast hadden liggen.

De Maxi-Cosi's waren erg handig om als
kinderstoel te gebruiken

Toen de kindjes op bed lagen keken we nog het programma 'Een Huis Vol' en daarna wilden we nog een kerstfilm kijken, maar we waren te moe en zijn maar op bed gegaan. Ik kon uiteindelijk niet slapen en om 22 uur werden de jongens wakker voor hun fles.

Dag 2: Uitwaaien op het strand

Wat een super begin van de vakantie. We werden om 6 uur wakker en alle drie de kinderen hadden doorgeslapen vannacht. Een primeur! De zeelucht deed direct zijn werking. We hadden geen brood meegenomen dus ons ontbijt bestond uit kerst- en suikerbrood. Normaal gesproken krijgt onze dochter bijna geen suiker en blijkbaar was een plakje suikerbrood en kerststol te veel. Na een kwartier sprong ze als een kikker de kamer rond.

We besloten om naar buiten te gaan. Natuurlijk wilden we naar de zee alleen het was verder lopen dan we van te voren hadden verwacht. Toen we aankwamen op het strand wilde onze dochter direct weer weg, want ze was koud. Ze had natuurlijk de hele tijd stil gezeten op de kinderwagen.

Op de heenreis waren we langs een molen gelopen waar je wat kunt drinken. We besloten om terug te lopen en te kijken of we hier naar binnen konden met de tweelingwagen. Dat lukte gelukkig. We bestelden warme chocolamelk om op te warmen en taart met cranberry's. We waren immers op Terschelling.

Op de terugreis deden we nog boodschappen en toen liepen we naar huis zodat onze dochter even lekker kon gaan slapen. Net nadat ze in slaap was gevallen viel ze uit bed. We zorgden ervoor dat ze niet nog een keer uit bed kon vallen, maar slapen lukte niet meer. Het regende behoorlijk dus we besloten om met de auto het eiland te gaan verkennen. In Midsland stopten we om een aantal winkels te bekijken. Bij een galerie kochten we een schattig schaapje die je voor het raam kunt hangen. Nu hadden we direct ook een leuk souvenir van onze eerste vakantie met ons vijven. We wilden ook graag het Dagblad van het Noorden kopen, omdat hier de kerstpuzzel van Dr. Denker in stond maar we konden de krant niet vinden helaas.

Als avondeten maakten we pasta met garnalen. Om 19 uur lagen we met z'n allen in ons bed. Het lukte onze dochter niet om bij ons in bed in slaap te vallen. We stopten haar uiteindelijk daarom toch in haar eigen bed. Om 0:00 uur werden de jongens wakker voor hun fles. Later die nacht werd onze dochter huilend wakker en mijn vriend is toen maar bij haar in bed gaan slapen.

Dag 3: Rustige start van de dag

Na een onrustige nacht werden de jongen gelukkig pas om 6 uur wakker voor hun fles. Daarna kropen we allemaal weer in bed. We hebben nog tot half 9 op bed gelegen. Toen we uit bed kwamen bakten we de broodjes af die we gister bij de winkel hadden gekocht.

Mijn vriend en ik waren allebei moe en we besloten om naar buiten te gaan. We reden richting de haven en maakten hier een wandeling. De meeste winkels waren gesloten. Ik paste nog wel een jurk, maar de jongens waren zo onrustig dat we besloten om maar weer weg te gaan. Wel vonden we de zaterdageditie van het Dagblad van het Noorden met de Dr. Denker puzzel erin.

Op de terugweg naar huis stopten we bij de supermarkt om wat dingen te halen voor de lunch. Na de lunch sliepen alle drie de kinderen. Samen braken mijn vriend en ik onze hersens over de Dr. Denker puzzel. Wat was die moeilijk! Ook schreef ik nog een bericht op mijn blog over last minute recepten voor kerst. Natuurlijk wilde mijn dochter ook nog even typen op de laptop.

We genoten van een biertje gebrouwd op Terschelling en bestelden spareribs. De bestelling werd alleen 30 minuten te laat bezorgd. De jongens moesten toen al hun fles hebben waardoor we aten met 2 huilende jongetjes op de achtergrond. Niet echt prettig eten en daarom hebben we toch maar hun flessen klaargemaakt en probeerden tegelijk nog een hapje te eten:(

Dag 4

We hadden een slechte nacht. Ik had buikpijn en onze dochter werd ook opnieuw huilend wakker midden in de nacht. Na het ontbijt zijn we maar weer lekker naar buiten gegaan. Aangezien ons eerste bezoek aan het strand niet echt een succes was gingen we vandaag voor poging 2. We gingen nu wel met de auto. Ook omdat er veel regen werd voorspeld.

Van te voren hadden we gekeken welke strandtenten open waren zodat we ook warme chocolademelk konden drinken nadat we hadden gewandeld op het strand. Het wandelen op het strand was uiteindelijk niet zo'n succes, omdat de tweeling niet in de draagdoek en draagzak wilden omdat ze last hadden van de wind. Ze gaan dan heel veel knipperen en bubbeltjes blazen met hun mond. We hebben daarom de kinderwagen maar meegenomen op het strand alleen hier loop je hier niet heel fijn mee.

Na het bezoekje aan het strand reden we nog even naar de boekenwinkel. Ik wilde het boek 'Het boompje in het bos kopen' maar ze hadden het boek helaas niet op voorraad. Ze konden het wel bestellen, maar omdat we de volgende dag al weer naar huis zouden gaan leek mij dat niet zo handig.

's Middags deden we rustig aan. In het huisje was een babybad aanwezig en we besloten om de tweeling nog even in bad te doen zodat we dat morgen thuis niet meer hoefden te doen. We keken 'Heel Holland bakt' terug kijken via de laptop en ik werkte nog even aan mijn blog.

Toen we aan het eind van de middag naar buiten keken was het opgeklaard en zagen we een prachtige zonsondergang. We besloten om toch nog even naar buiten te gaan om te genieten van de prachtige lucht. Dit is echt iets wat ik mis sinds we in de stad wonen. We liepen ook nog even langs de supermarkt, want we waren de augurken voor bij de stamppot vergeten.

Na het avondeten kropen we met z'n drieën in onze dochter haar bed en lazen we samen een boek. Uiteindelijk kwam ze er nog een keer uit bed, maar daarna is ze toch in slaap gevallen. Zelf lagen we om 21 uur op bed en om 22:30 uur werden de jongens wakker voor hun fles. Ik kan me niet meer herinneren hoe de rest van de nacht was. Zo fijn dat je zulke dingen ook zo snel weer vergeet;)

Dag 5: Weer terug naar huis

Vandaag helaas al weer de laatste dag op Terschelling. Niemand had echt zin om naar huis te gaan. Na het ontbijt pakten we al onze spullen in. Officieel moesten we om 10 uur de woning verlaten, maar we hadden gevraagd of we iets langer mochten blijven zodat we de tweeling nog even hun fles konden geven in het huisje.

Rond 10:30 uur reden we weg alleen de boot vertrok pas om 12:30 uur. We besloten om nog maar een rondje over het eiland te rijden. We bedachten ons dat we thuis geen kerststol meer hadden en dat hoort natuurlijk wel bij het kerstontbijt. We stopten daarom nog even bij de winkel.

Uiteindelijk moesten we nog een uur wachten voordat we de boot op mochten rijden. We hebben ons vermaakt met een muziekje en door het voorlezen van een paar boekjes. Op de boot zijn we natuurlijk weer in de kids corner gaan zitten. Nog een patatje gedeeld en voordat we het wisten waren we al weer in Harlingen.

Dag Terschelling!

Misschien ook leuk om te lezen

Inpaklijst voor een baby van 10 weken oud

De eerste citytrip met onze baby