Translate

Zoeken in deze blog

woensdag 2 november 2016

Review kookboek Eten uit de volkstuin

Het kookboek Eten uit de volkstuin van Marleen van Es was een cadeau van een van mijn beste vriendinnen. Beiden zijn we gek op koken en bakken en we wisselen dan ook regelmatig recepten uit. Mijn vriendin weet dat ik het liefste kook met zelf verbouwde groenten omdat die het lekkerste smaken. Van het kookboek Eten uit de volkstuin word ik dan ook helemaal blij.

De recepten in het kookboek Eten uit de volkstuin zijn verdeeld over de vier seizoenen van het jaar.

Marleen is naast schrijver van dit kookboek, ook blogger, vormgever en fotograaf. Bij alle recepten staan dan ook een prachtige foto's gemaakt door Marleen zelf.

Bij elk seizoen staan naast recepten ook tips voor het starten van je eigen moestuin. Je vindt bijvoorbeeld tips voor het verbouwen van pastinaak en snijbiet. Ook staat er een zaaikalender in het boek. Snijbiet ga ik zelf op mijn zaailijstje zetten voor volgend jaar. Snijbiet ziet er echt super mooi uit en ik ben ook erg benieuwd hoe snijbiet smaakt.

Het kookboek Eten uit de volkstuin bevat 100 recepten. De recepten zijn niet ingewikkeld en dat is maar goed ook. Zelf verbouwde groenten zijn al heerlijk van smaak en je moet daar nou eenmaal niet te veel aan toevoegen. Ook als je zelf geen groente verbouwd is dit kookboek trouwens een aanrader, omdat de ingrediënten goed verkrijgbaar zijn in de winkel of op de markt.

Ik heb inmiddels 2 recepten uitgeprobeerd, namelijk een courgettecake en spicy pompoensoep. Beide recepten waren goed te volgen, bevatten ingrediënten die goed verkrijgbaar zijn en het belangrijkste, het was super lekker! Ik had het trouwen zelf nooit kunnen bedenken om courgette toe te voegen aan cake, maar wat een goed idee. Iedereen met een moestuin herkent dat je op den duur echt niet meer weet wat je met courgettes moet maken.

Marleen heeft ook een prachtige blog waar je veel recepten en tips voor de moestuin kunt vinden. Je vindt de blog van Marleen hier. Het boek Eten uit de volkstuin is onder anderen te koop via bol. com.

Misschien ook leuk om te lezen:

Mini-monchoutaartjes met karamelsaus

Moestuin update september 2016