Translate

Zoeken in deze blog

zaterdag 17 augustus 2019

Fotodagboek: derde week vakantie / zwangerschapsverlof 2019

Deze blog komt wat later online dan gepland. Ik merk dat ik 's avonds eigenlijk te moe ben om nog een bericht te schrijven en overdag vliegen de uren voorbij. Nou ja, het is zoals het is. Ik vermoed dat dit bericht het de laatste of 1 van de laatste berichten zal zijn die ik zal schrijven voordat de kleintjes worden geboren....

Maandag

De tweede dag op de camping in Schoonloo. Helaas heb ik vannacht heel slecht geslapen doordat ik bang was dat de muizen in de tent zouden komen. We slapen in een soort van bedstee waardoor ik uit bed moet kruipen om naar de wc te kunnen. Ik heb het gevoel dat ik net een zeehond ben. Zondagochtend had ik nog kramp in mijn kuit gehad op bed en gisteravond was ik bang dat ik opnieuw kramp in mijn kuit zou krijgen en dan niet uit bed zou kunnen komen.

Gelukkig was het vandaag mooi weer en dan zie ik alles direct weer wat positiever. Onze dochter speelt heel wat uren in de zandbak voor ons tenthuisje.

Ook zijn we nog even op stap geweest. We hebben even gesnuffeld in een kringloop in Beilen en we zijn nog even langs Mijn kraam in Beilen geweest. We hebben niets gekocht maar altijd leuk om even rond te kijken. Op de terugreis naar de camping zijn we nog even bij de supermarkt gestopt om boodschappen te halen.

Dinsdag

De buren op de camping waren gister naar Kabouterland in Exloo geweest. Ze zeiden dat het ook leuk was voor onze dochter. Onze dochter slaapt nog na het middageten dus we dachten dat het handiger was om direct in de ochtend naar Kabouterland te gaan. Na het ontbijt hebben we ons daarom direct aangekleed en zijn we op weg gegaan naar Exloo. We waren te vroeg dus we struinden eerst nog even over de markt. Onze dochter vond Kabouterland erg leuk. Vooral de glijbaan en de dieren waren een groot succes.

Op vakantie moet er altijd taart worden gekocht dus we stopten nog even bij de bakker.

Woensdag

Vandaag stond een rondje kringloop op de planning. We begonnen bij de kringloop in Schoonoord. Een beetje een rommelige kringloop maar alles was 50% afgeprijsd en we vonden nog een paar leuke regenlaarzen voor onze dochter voor €1,75.

Hierna reden we door naar Emmen. We begonnen bij kringloop Het goed. Echt een aanrader! Ik vond daar een super mooie blouse en nog een T-shirt voor onze dochter. Daarna gingen we nog naar De Waar kringloop. Deze kringloop vonden wij iets minder maar wel heel netjes en verzorgd.

Ik vind deze pannen zo mooi maar de
binnenkant was helaas beschadigd
We beginnen ons ook steeds decadenter te gedragen op de camping;) We bestelden namelijk pizza via Thuisbezorgd. De pizza's werden ruim een half uur te laat bezorgd, maar smaakten wel heel lekker.

Donderdag

Mijn ouders waren ook in Nederland op vakantie. Ze hebben meerdere hotels bezocht in verschillende plekken in Nederland. Vandaag gingen zij weer naar huis en kwamen nog even langs op de camping. Ze namen lekkere appel- en abrikozenbroodjes mee. Dochterlief was helemaal blij want nieuwe slachtoffers om mee te spelen in de zandbak.

Na het middagslaapje gingen we nog even weer richting Schoonoord om daar over de markt te struinen en nog een paar boodschappen te halen. Het was al weer de laatste dag op de camping dus heel veel boodschappen hadden we niet nodig. We stopten nog even bij een zwemmeer. Wat een prachtige plek! Het zwemmeer is vlakbij 2 natuurcampings van Staatsbosbeheer. We hopen volgend jaar nog een keer terug te komen en dan gaan we weer ouderwets kramperen;)

De camping heeft een terras waar verschillende drankjes en gerechten worden geserveerd. Wij gingen vandaag voor makkelijk en aten een bord patat op het terras. Een ijsje smikkelden we op bij de springkussen.

De buurvrouw op de camping was door haar enkel gegaan en moest naar de Doktersdienst. De twee oudste kinderen bleven bij ons alleen ik ben bang dat ik achteraf te lang met hen in de zandbak heb gezeten. Ik kreeg steeds meer pijn in mijn bekken. Op dit moment lukt lopen haast niet meer:(

Vrijdag

Vandaag moesten we helaas al weer naar huis. We hadden niet super veel spullen bij ons dus we hadden alles zo ingepakt. Op de terugweg gingen we nog langs de Blauwe bessen boerderij in Gasselternijveen. We plukten een doosje blauwe bessen en kochten nog jam, bier en noga. Vers geplukte blauwe bessen zijn zo lekker!

De regen kwam inmiddels met bakken uit de hemel vallen. Aan de ene kant wel fijn om niet met super mooi weer naar huis te moeten, maar aan de andere kant voelt de vakantie dan ook direct helemaal over. Wel fijn dat we zo'n mooi weer op de camping hebben gehad!

Toen we thuiskwamen hebben we alle spullen maar direct weer opgeruimd. Via de To Good To Go-app kon ik nog een bon kopen bij Macarons. Ik hoopte al een tijdje dat ik hier een bon kon kopen, omdat ik macarons zo lekker vind. Hieronder wat er in de magic box zat.

Zaterdag

We hadden eigenlijk beloofd aan onze dochter dat we zouden gaan zwemmen als we in Schoonloo waren. Het was er alleen niet van gekomen en eigenlijk was het net te fris om te zwemmen in een buitenbad. Daarom gingen we vandaag naar sportcentrum Kardinge om te zwemmen. Achteraf een perfecte dag om binnen te zwemmen, want vandaag werd de hele dag regen en storm voorspeld en dat bleek ook te kloppen. Ik had nog steeds veel pijn bij het lopen dus ik hoopte dat het zwemmen zou helpen tegen de pijn. Het hielp helaas niet echt maar het was wel lekker om even gezwommen te hebben.

Ik had nog een bon gekocht via To Good To Go. Nu bij bakkerij Crebas. De komende dagen hoeven we geen brood te kopen;) Helaas geen foto van de buit. Mijn telefoon crasht steeds en de foto blijkt mislukt. Misschien moet ik toch maar een nieuwe telefoon kopen voordat de tweeling wordt geboren. Het zou super zonde zijn als deze foto's mislukken.

Zondag

Vandaag hadden we bedacht om de logeerkamer op te ruimen zodat er ook echt iemand kan slapen mocht dit nodig zijn. Overal lagen spullen die weg konden en/ of op Marktplaats staan. We hebben alles nog een keer uitgezocht, spullen verzameld die naar de kringloop kunnen en het bed verschoond. Ik heb daarna ook maar direct de slaapkamer van mijn dochter schoongemaakt en ook haar bed verschoond. Nu is alles boven opgeruimd en schoon.

Als lunch maakten we van het 'geredde' witbrood van gister heerlijke pantosti's. Daarna maar even een middagslaapje en mijn ouders kwamen nog cadeautjes brengen voor onze dochter. Ze waren nog een paar dagen naar vrienden in Duitsland geweest en hadden allemaal leuke kleren gescoord in de uitverkoop.

Misschien ook leuk om te lezen

Fotodagboek: tweede week vakantie / zwangerschapsverlof